Sunday, November 29, 2009

Silk Road, Upper West Side アッパーウエストのシルクロード





We went to see the "Silk Road" Exhibition at the Museum of Natural History yesterday. For some reason when I hear the word "silk road" my heart always gets restless. I have been drawn to the camels, the deserts, the moon and the travelers... ever since I was a child. The exhibition was rather small, but very charming. It is perfect for children. Then we walked across the Central Park. It was getting dark and the soft moon light was hitting the city. The walk felt long... as if I were traveling through the silk road.

自然博物館で開催されている「シルクロード」展を見て来ました。「シルクロード」という言葉を聞くたびに、心がそわそわする私。子供の頃から、ラクダ、月、砂漠、旅人などに惹かれてきました。もしかしたら前世でシルクロードをうろうろしていたのかも知れません。展示会は小さな規模でしたが、チャーミングなものでした。子供が喜ぶ感じかな。その後は、セントラルパークを歩いてイーストサイドまで横切りました。よく歩くルートなのに、なぜだかすごく長く感じました。まるでシルクロードみたいに、、、。夕暮れ時で、月がマンハッタンをぼんやりと照らしていました。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.