Wednesday, December 30, 2009

Gold Rush ゴールドラッシュ


May I brag about my gold collection a little? Yes, gold is my weakness..., especially the Indian yellow gold! I have no interests in expensive bags, cars, clothing or anything, but gold and Buddha statues are my sweet spots :) When I was a child I thought that gold looked so vulgar and until my early thirties I only wore silver. Then, I went to India. That was the only beginning of my painful gold obsession. I felt in love with their breathtaking 22k, 23k and 24k gold jewelry! The photo above is a part of my humble collection (yap, I have more!) Some of them used to belong to my grandmother who also used to love beautiful jewelry :) My mother who has absolutely no interests in jewelry gave me all. Lucky me!

今日はちょっとだけ自慢させてください。そう、私のゴールドコレクション。高価なバッグや服、車、、など全く興味ない私ですが、唯一の弱みが、「金」と「仏像」なんです。
子供の頃は、金はなぜか下品に見えて嫌いでした。30代初めまでシルバーしか身につけなかった私ですが、インドに行ってすべてが変わってしまった!それがことの始まり始まり、、。インドの22k、23k、24kのイエローゴールドにすっかり魅了されてしまったのです。上の写真はコレクションのほんの一部。(実はまだあるの!笑)中には祖母からもらったものも含まれています。祖母も綺麗な宝石が大好きだった、、。宝石に興味無い母が全部くれるのです。ラッキーな私。へへへ、、、

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.