Tuesday, October 30, 2012

My Exhibition Has Started! お嫁に行きました


I installed my exhibition last night at Isetan Art Gallery. Thirty new drawings and paintings, new prints, old prints, postcards, and etc. etc...
The other day, I was told that Her Majesty Imperial Highness Princess Takamado has my books and likes my art. I feel so honored!

Two years ago I was invited to a gala dinner party for Birds Life International hosted by her and Prince Albert of Monaco. I did not have a chance to talk with her in person, but since she was sitting near me our eyes met and we smiled each other. She is elegant, and her smile is beautiful and warm. She speaks perfect English. What a fine lady she was.

Oh, by the way, during my preparation last night a big collector of mine showed up, and my new three pieces were sold. My art is so lucky to be with someone who truly treasures my art!

Lastly, I am sending my love and prayers to my favorite place in the world, my home, New York.



昨夜、今日から始まる新宿伊勢丹での個展の展示をして来ました。新作原画30点、新作版画、旧作版画、そしてグッズシリーズにポストカードセットシリーズ。上の写真は今年の新しいポストカードセットです。
つい最近、高円宮久子様が、私の絵本を持っておられて絵も褒めて下さっていたと、お聞きました。
とっても嬉しかったです。
2年前に久子様やモナコのアルベール王子が主催の「バードライフ」ガラパーティに出席したことがあります。簡単に会釈をする程度で、直接お話をする機会はありませんでしたが、笑顔が素晴らしく、英語も堪能で、とても素敵な女性でした。今年の私の新作にも、大好きな鳥の作品が沢山あります。

あ、そうそう、それで、昨夜の準備中に3点の新作がお嫁に出てしまいました!ある大コレクターの方がいらしたんです。大事にして下さる方の手元に行けて、私の絵も本当に幸せです!

最後に、私の故郷ニューヨークがたいへんなことになっています。日本晴れの東京からエールを贈ります!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.