Monday, August 24, 2009

Rockfeller State Park ロックフェラー州立公園




NY州郊外にあるロックフェラー州立公園までドライブして来ました。車で約1時間。あっと言う間に、あたりは緑の楽園です。このステイトパーク、実はあまり知られていません。チャイを連れてハイキングをしました。深い森を歩くのは初めてのチャイ。自然の香に興奮状態です。30度以上の暑さの中、キノコや花々を眺めながら延々と歩きました。チャイはかなりばてて、時々、こうして寝そべってゼーゼー言っていました。ふと、茂みから熱い視線を感じた私、、、。すると、そこには鹿が、ひっそりと私を見つめているではないですか!驚かせないようにカメラのシャッターを切ると、ピヨンピヨンと跳ねながら、去って行きました。

We took Chai (our pug puppy) to his first hike at the Rockefeller State Park. He ran around the flowers and mushrooms in the deep woods and he was so excited. It was over 85 degrees that day and he got exhausted. During our break I felt that something was watching me... it was a beautiful deer. I did not want to scare her so I photographed her very quietly. She watched me without moving for a while and then ran away. What a lovely day it was.

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.