Wednesday, May 5, 2010

Natural or artificial? 本物?それとも、、、?

Spring in New York. Flowers everywhere. Those colorful roses were so delightful at the market! They looked like as if they were all smiling at me saying, "Take me home with you!" Then, I was intrigued by those colorful hydrangeas. I have seen blue, light green, while and blue purple..., but I have never seen such bright yellow, orange and pink hydrangeas before! This photo below did not capture the intensity of the colors. They rather looked artificial to me... perhaps the florists gave them some colored water (that is how they color the flowers.) Are they for real?

やっと春がやって来たニューヨーク。街中に花、花、花!市場のバラも見事でした。まるで微笑みながら「お家に連れてって!」と言っているように見えます。そしてビックリしたのは、紫陽花。白、青、紫、うすい緑色の紫陽花は普通にみかけますが、この黄色、ピンク、オレンジ、、、!これって、紫陽花の自然な色なのでしょうか?そうだとしたら、私は初めて見ました!上の写真では表現できていませんが、もうそれはそれは強烈な色彩だったんです。だからもしかしたら花屋さんが、色付きの水をやって色を付けたのかなあ、、と思いました。紫陽花は淡い色調のものだとばかり思っていたので、不思議です、、、。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.