Friday, October 21, 2011

The opening was fun! 楽しい 個展オープニングでした!


So many friends and collectors came to my exhibition opening, and it was wonderful to see them again! Several people came up to me and said, "Rima, some people were crying as they were looking at your work because they were so moved by your art." This is my ultimate reward - if anything I have created touches people's heart I cannot be happier than that. To me, art should be emotional rather than rational. Of course every one is different - some people would like art to be more conceptional and intellectual, but for me, art has been always something to do with heart. That is why I feel the happiest when the viewers tell me that they are moved by my works. Thank you for coming to my exhibition, everyone! Without you I will be an artist who has no audience who would bring me joy of creation.

沢山のコレクターやお友達が個展のオープニングパーティに来て下さりました。また皆さんとお会いできてうれしかったです!数人の方たちから、「理麻さん、何人かあなたの絵を見て泣いている人がいましたよ」と言われました。それは私にとって究極の喜びです。私が創りだしたものが、人々の心に響くこと、、ということ以上に嬉しいことはありません。
私にとって、アートは理性的なものでもインタレクチュアルなものでもなく、感情的なものです。もちろん、それは、人によってそれぞれ異なることです。でも私にとっては、昔からアートは心のものでした。
皆さん、作品を見て下さりありがとうございます。皆さん無しでは、私は生み出す喜びを与えてくれる観客のいないアーティストですから。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.