Sunday, October 2, 2011

Green everywhere 至る所にグリーン


Sure, San Diego is filled with green everywhere. I mean the Green Cross. It seems that every month there is a new green cross place. They are spreading out like fungus, and I am not sure it is a good thing or not. Green Cross means medical marijuana shop. That's right, you can buy marijuana with your doctor's prescription. I must say that it is a heaven here for the pot heads.

もちろんサンディエゴは緑に囲まれています。私が言うのはグリーンクロス(緑十字か?)のこと。毎月のように新しいグリーンクロスがオープンしています。まるでキノコのようにあちこちと、、。良いことなのかそうでないのか、もう私には分かりません。グリーンクロスというのは、薬用マリファナを販売するお店のこと。そうです、ドクターの処方箋があれば誰でもマリファナを買えるということです。ポットヘッズ(マリファナ好き)には天国のような所だな。



This is a new one near my house. It used to be a "special kind massage" parlor, but now it's gone green! (When we moved here I went to this spa without knowing it... lol)

これは我が家の近くにできたお店。以前は、あの〜、いわゆるファンシーな「特別な種類のマッサージ」パーラーでしたが、今はグリーンになってしまった!(引っ越して来た頃、そうとは知らずに腰痛で駆け込んだ私でした、、笑)




This is a new one, too. What a dignified name! これも新しいお店。なんとも権威のある名前だこと!




This shop offers happy hours! They seem to sell medicated barbecue sauce, medicated smoothies and so on... Thank god I am not into marijuana at all... otherwise, I would go mad living around here!

なんとこのお店は、ハッピーアワーズまであり。しかも、薬用バーベキューソースとか薬用スムージーとかもあり。ぞう、全部マリファナ入りらしい。ああ、マリファナに全く興味無い私でよかった、、。じゃなければ、こんな所に住んでいたら嬉しくて気が狂っていましたよ!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.