Wednesday, June 6, 2012

India 9~ Sita Mahri~ インドへの旅9〜シタマリ村〜


Varanasi, one of the oldest cities in the world... was beautiful and intense. Anywhere you turn your head to was striking to look at, and it never gave me a moment to breath. Beauty, Ugliness, life, death... all was there. Since I got so exhausted by chaotic Varanasi I begged my guide to take me somewhere quiet. "Anywhere," I said. "TK!" (means OK in Hindi) said my sweet guide. He took us to a small village called, Sita Marhi that took one and a half hour by car.


この世で最も古い芸術の都と呼ばれるヴェラナシ(インド)は
強烈でした。確かにどこを見ても目を奪うような光景ばかり。
美しいもの、醜いもの、生と死、すべてがリアルに存在して
います。あまりにもインテンスだったので、2日目には、どっと
疲れてしまいました。ガイドさんに「どこでも良いのでヴェラナシ
から離れたところへ連れて行って!」と助けを求めると、
「ティケ」(ヒンズー語で分かったと言う意味)とガイドさんが
向かったのは、ヴェラナシから約一時間半先の小さな、小さな
村、シタマリでした。







A lovely and rustic village looked rather a fairy tale land to me. There were small houses made of mud and cow dunks, cows, chickens and small children running around. Women were working on the fields in vivid-color- saris. The villagers stared at us everywhere. "They are not used to see foreigners since tourists don't come here," my guide explained.


そこはまるでおとぎ話の舞台のような楽園に見えました。
のどかで、時間が止まったような別世界!村人たちは
私たちを珍しそうにじ~っと見ています。「ここは観光客が
来ないから、外国人を見ることは滅多にないんですよ」と
ガイドさんが説明してくれました。





Even in a smallest village there is a temple. That is how it is in India. We found this absolutely charming Hindu temple there. Those murals of Shiva, Krishna, Kali and Ganesha were so delightful to look at. I felt that the time had stopped here in Sita Marhi, but it was getting dark already, so we had to head back to the city of chaos again.


どんなに小さな村にも必ずテンプル(寺院)があるのがインド。
ここにも、チャーミングなお寺がありました。壁には、可愛い
壁画が。カラフルなシヴァ、クリシュナ、カリ、ガネーシャなどの
人気の神々の絵がおおらかに描かれていました。
時が止まったかのような感覚でしたが、気づけばもう夕方。
タイムスリップしたシタマリを後に、またカオスの都市へ戻ったのでした。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.