Tuesday, July 3, 2012

Artist Talk at San Diego Museum of Art サンディエゴ美術館での講演


On June 22 I was invited to give a gallery talk by San Diego Museum of Art, and I gave my presentation in this beautiful gallery room with some exquisite Buddha statues from the 6th Century in China.

6月22日、サンディエゴ美術館からお招きをいただき、
講演会をさせていただきました。美術館で今、
6世紀の中国の仏像を展示しているメインのギャラリーで
お話をしました。パワフルで美しい仏像に囲まれて
素晴らしいエナジーでした!


About 80 people came to hear my talk including some Japanese. One of them said to me, "I don't understand English very well, but wanted to come!" How sweet is that?

トークには80人程が集まってくださいました。
日本人の方も何人か来てくださって、中には
「英語がよく分からないけど聞きに来ました」と
言ってくださる方もいて、嬉しかったです。


The room naturally had its great sound system, so I did not have to use a microphone. I began my talk with a little joke... yes, it is the American style!

ギャラリーでは声が響くので、今回はマイク無しで
した。アメリカ的に、ジョークを交えてのスタート。



After my 30-min-artist talk we began the book signing in the museum book store.

スライドプレゼンテーションも含めて30分程お話
した後は、ミュージアムショップでサイン会。


A few French, German and Japanese people came, too.

参加して下さった人たちの中には、フランス人、ドイツ人、日本人も。

I was surprised that there were many ex-New Yorkers! We did some local talks.

以前ニューヨークに住んでいたという人が沢山いてビックリ。この方も元ニューヨーカー。
ローカルな話で盛り上がりました。



It was a really fun evening, and I thank again all the people who came and supported what I do!

皆さんのおかげで楽しい一夜となりました。改めて、どうもありがとうございました!

photo credits: ©Baumanphotographers

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.