Tuesday, July 9, 2013

Dog Surfing Contest ドッグサーフィンコンテスト

We went to see the famous Socal's Dog Surfing Contest for the first time, and the doggies were
so cute! The big ones and little ones, they all wore the life vests and surfed! This is
a Portuguese water dog - the President Obama has one - and he seemed so happy to be
in the water!

南カリフォルニアに来て以来、初めて「犬サーフィンコンテスト」に
行って来ました。もう、可愛いのなんのって!小さい犬も
大きい犬も、皆ライフヴェストを着て参加します。この写真は
オバマ大統領も飼っているウオータードッグで、とても嬉しそう
にサーフィンしていました。

There were several thousand people watching the contest, and most of them had
fury companions. The beach was near the border of Mexico, and it was absolutely
tropical!

ビーチは数千人の観客で盛り上がっていました。
殆どがワン子連れ。メキシコの国境に近いビーチ
だったのですが、もう雰囲気はまさに南国!


We ran into many pugs, too. Our pug, Chai has not swum once yet because my husband
does not believe that pugs can swim. As a swimmer I want Chai to try to swim, so
perhaps this summer we put a life vest on Chai to give a try. Who knows, he may be the
next surfing champion!

パグも沢山集まっていました。私のパグ、チャイは、
まだ泳いだことがありません。私の旦那さんが「パグは
泳げない」と決めつけていて、水に入れないんです。
でも、水泳大好きな私の希望で、今年の夏は、チャイに
ライフヴェストをつけて、泳がせてみようということに
なりました。分かりませんよ、チャイも来年サーフィング
コンテストに出場できるかも!???

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.