Friday, June 18, 2010

Encounter 出会い

This Buddha head is bigger than a human head. It is a hand-made wood sculpture from Bali. I ran into to his head on the street in Astoria, Queens one night. This Buddha was thrown out on the street at the garbage area. There was another woman who had found this before me, and she was looking at it for a while. I ran towards the head, bent down on my knees and held it in my arms and said loudly to her, "I am a Buddhist. I must have this!!!" She smiled and left. I felt badly afterwards so I tried to catch her, but she was gone. I looked at the Buddha. He was smiling at me. OK, perhaps you meant to be mine....? :)

人間の頭より大きなこの木製の仏頭は、バリ島で創られたもののようです。ついていたタグにそう書いてありました。クイーンズ地区のアストリアの路上に捨てられていた仏頭。見たとたんに走り寄って行って、抱きかかえた私。私より先にみつけてこの仏頭をみつめていた女性に「私は仏教徒だからこれをほうっておけない!」をつい叫んでしまったのでした。
女性はにやっとすると、スタスタと歩いて行ってしまいました。ふと我に返った私は、急に恥ずかしくなって、彼女の後を追いかけたのですが、もう追いつきませんでした。なんだか、奪ってしまったみたいですねえ、、、。笑
仏頭を見ると、優しく微笑んでいました。これも縁か、、、と思って大事にしています。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.