Sunday, July 11, 2010

Dog Beach ドッグビーチ

We took Chai to the dog beach in Coronado Island where the famous Coronado Hotel is. Chai had never seen an ocean before ever in his life! We were so curious about his first reaction towards the sea. When we fist reached the beach Chai was curious about the sand. He sniffed the sand and even tasted a little... ended up having a sandy mustache! Then he finally saw the water and the waves he did not know what to do with them. I had to walk towards the water to guide him. He followed me, but he ran back every time the waves came after him.
Eventually he learned by watching other dogs jumping into the ocean to swim. Chai finally began enjoying splashing the water and playing with other local doggies!

きのうはコロナドアイランドという、世界的に有名な高級ホテル「ホテルコロナド」がある島にチャイを連れて行きました。ここにはドッグビーチがあるのです。チャイはまだ一度も海を見たことがありませんでした。チャイの反応が楽しみだった私たちはワクワクドキドキ!ビーチに着いてすべてが砂浜になると、チャイは砂を珍しそうにクンクンと臭ったり、なめていました。おかげで砂のマスタッシュができてしまった!それからついに海水や波を見ると、最初はおびえてウロウロしていたので私が水に入って行くと、おそるおそるついて来ましたが、波が来るたびに逃げてしまいます。でもそのうちに、まわりの犬たちがどんどんと海に飛び込んで行って泳いでるのを見ていたチャイは、ようやく水を楽しむようになり走り回って遊び出しました!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.