Wednesday, July 7, 2010

Jacaranda Tree ジャカランダの木


These magical purple flowers are everywhere in San Diego! They are breathtakingly beautiful. The first time I ever saw the Jacaranda trees was in India. When I was driving from Delhi to north I noticed these lovely purple trees. I remember asking around the name of the flowers, but the local people in the Indian village did not know it. Then, there they are! I can see a big tree from my window in San Diego. My friend Graham told me the name of the flower. Now I know it, finally... after many years!

サンディエゴの街には、この美しい薄紫色の花が咲く木がいっぱいあります。もう息を飲む程綺麗なんですよ!私がこのジャカランダの木に咲くパープルフラワーを初めて見たのは、インドででした。デリーから北のヒマラヤに向かう途中、あちこちに咲いたんです。あまりの美しさに感動して、村人たちに花の名前を聞いてまわったのですが、誰も知りませんでした。
私のアトリエからも大きなジャカランダの木が見えます。サンディエゴの友人グラムが名前を教えてくれました。インドで初めて見てから何年も経った今日、やっと分かったのでした!


No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.