Friday, July 16, 2010

San Diego Zoo サンディエゴ動物園


Actually, I am against zoos. For that reason I never go to any zoos. However, I was kind of forced into going to the San Diego Zoo by my husband. Well, it has been his life-time dream to go to this zoo, especially to see "Baby Frank" (who's not a baby any more!) Baby Frank was a baby gorilla a few years ago, and we saw him on television one day, and my husband fell in love with this fury friend. Ever since, he has been talking about Baby Frank non stop. Therefore, I had to go to the zoo... because I knew how much it would make him happy!

普段はアンチ動物園の私。動物園は一切、行きませんが、今回は特別となってしまいました。旦那さんが、どうしても「ベイビーフランクに会いたい!」ときかないのです。テレビで「フランクちゃん」というゴリラの赤ちゃんを見て以来、ここサンディエゴ動物園に来るのが夢だったマイハズバンド。ここまで喜ぶなら、、と思い、仕方なく同行しました。


Unfortunately, Baby Frank was not there in the "display" that day. There was another baby, and he was so cute! He was very naughty trying to provoke his father to play with. His giant father kept eating broccoli and lettuce, and ignore the baby. The baby got frustrated that began splashing sand to his dad! Even after that, the dad kept ignoring him... what a funny family it was. It was nice to see so many visitors who were enjoying the zoo..., but I still felt that all animals should be able to live their lives in nature... as they wish.

あいにくベイビーフランクはこの日「ディスプレイ」に出ていませんでした。でも他の可愛いベイビーがいました。やんちゃ坊主で、食べてばかりいる巨大なお父さんに「遊んで、遊んで!」とちょっかい出しますが、お父さんはブロッコリはレタスを食べてばかり。とうとうやんちゃ坊主はお父さんに砂をかけたりして気を惹こうとしますが、お父さんは、で〜んと座ったまま無視。なんとも可笑しな家族でした。沢山の人たちがこの動物園に来て楽しい想いができることは良いことですが、やっぱり動物は自然の中で彼ららしく生活するのがベストなのは、、、と思った私でした。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.