Monday, May 28, 2012

Afternoon tea at the Lavender Farm ラヴェンダーファームのアフターヌーンティー


"We recommend not to use the GPS," we were told to get to the Lavender Farm. We drove over one hour to the north of Escondido through the small and curvy country roads. Having seen the vast lavender field in South France this farm rather seemed tiny, but it was charming!


サンディエゴから北へ向かって車で一時間走ると、
このラブリーなラヴェンダーファームがあります。
「GPSを使用しない方が良いですよ」というファームの
人が言う通り、分かりにくい田舎の山奥にありました。南フランス
の果てしないラヴェンダー畑を見ているので、ここの
ファームは小規模に感じましたが、お花も満開で綺麗でした!




At the afternoon tea, they were all women except my husband and my friend's husband who sat there awkwardly. They served some lavender madeleines, lavender cookies, scones and cream, strawberry jam, chocolate cakes, raspberries, blackberries...!


ここでのアフタヌーンティーに来ていたお客さんの殆どが
女性。私の旦那さんと同行した友人の旦那さんは、なんとなく
小さくなっていました。笑 ラヴェンダーが入ったマドレーヌ
やクッキー、そしてスコーンにクリーム、苺ジャム、チョコレート
ケーキ、ラズベリーにブラックベリー、、、!




The sandwiches were chicken salad, egg salad and the classic cucumber. The tea was fine, too. I liked the fact that they used all the eclectic collections of china - my tea cup was English, my husband came from Czechoslovakia and my friends' were German. The waiters wore cowboy hats that reminded me that we were in Socal. An old Caucasian woman kept staring at me as if she had never seen an Asian woman before. It again reminded me that we were near the Orange County that is a very conservative white community.


サンドウイッチは、チキンサラダ、エッグサラダ、そして
クラシックなキュウリ。ああそうそう、肝心なお茶も
美味しかったです。ティーセットは、世界中の色んなブランド
を集めていて、私のは英国のチャイナ、旦那さんのは
チェコスロヴァキアのアンティーク。友人たちのはドイツの
ものでした。お取り皿とティーセットがバラバラなところも
ステキだったなあ。
ウエイトレスやウエイターたちは、カーウボーイハットを
かぶっていて、やっぱりアフタヌーンティーと言えども、
やっぱりここは南カリフォルニア。私を物珍しそうにじ~っと
みつめる白人の老女もいて、再び、オレンジカウンティー
(コンサバな白人が集まる地域)の世界の狭さを感じたの
でした。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.