Sunday, May 6, 2012

Pugo de Mayo 〜パゴ・デ・マヨ〜



Cinco de Mayo means "Fifth of May" in Spanish, and it's a celebration of the Mexico's victory over France on May 5th in 1862. We went to the "Pugo de Mayo," a large pug gathering that is held annually in Del Mar. Our pug, Chai partied hard with a Mexican hat and a poncho!


「チンコ・デ・マヨ」とはスペイン語で「5月5日」という意味。
この日は1862年にメキシコがフランスとの戦争に勝った日
で、今日になってもお祭りの日となっています。私たちは
毎年開催されるパグ犬の集まり「パゴ・デ・マヨ」に参加
して来ました。私のパグ犬チャイも、メキシカンハットと
ポンチョでバッチリ決めましたよ!







 There were a few hundred of pugs that were all dressed up in colorful costumes. This bunny pug was a 13 yrs-old madame, and
still very, very charming!


色とりどりの衣装を着た(着せられて?)パグたちが
数百匹いました。このバニーパグは13歳のマダム。
まだまだチャーミングだこと!






 This framboyant orange & yellow frilled dress stole the show, I must say... The owner of this pug was quite dramatic, too ;p

このオレンジ&イエローのフリフリドレスは凄かった。
飼い主の女性も負けないくらい凄かったです。





This lovely pug is Sora, my friend's female pug. She is so popular everywhere she goes... It was overwhelming to see so many pugs that looked just like our pug. If they all took off their colors and I.D. tags it's quite possible that we all might take the wrong ones home with us!
 
この可愛いパグは、私の友人のパグ、ソラちゃん。
どこに行ってもモテモテです。それにしても、うちの
チャイにそっくりなパグがいたいた!首輪もタグも
全て取り外したパグたちが勢揃いしたら、うっかり他の
パグを家に連れて帰ってしまいそう、、、!笑

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.