Sunday, July 12, 2009

High Line Park in Chelsea  ハイラインパーク





6月にやっとオープンした「ハイラインパーク」に行って来ました。ミートマーケットエリアにある入り口には、長い行列が。NY市の公園なので入場はフリー!今、話題のスポットです。ここは、1930年代に、日本で言うと歩道橋のようなところ(地上からかなり上の場所に道路があります)に鉄道が走っていた場所を、そのまま保存し、公園に作り替えたのです。マンハッタンの地上の鉄道レールを歩くのは、なんともシュールでした。眺めも最高です。最近できたフランクゲリーデザインのビル(写真上)も見えるし、エンパイアーステイトビルも見える。そして下から2番目の写真。グリーンのスカートをはいた少女、すごい位置に立っていて危ない!と思いませんか?これ、ガラス張りなんです。遠くから見る人はみな「ドキッ」として息の飲みます。笑 ブラブラした後は、チェルシーのフレンチカフェで、チョコレートたっぷりのクレープをたいらげました!

We finally went to check out the Highline Park in Chelsea. There were so many people waiting in line at the entrance in the meatpacking area. Nowadays everyone is talking about this new park that opened in June. This railroad was build back in the 1930's and as the trucking industry had developed it was abandoned in 1960's to be demolished. Local activists fought to preserve it and now it has turned into a beautiful city park!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.