Monday, October 4, 2010

Mr. Snail カタツムリさん


The last time I saw a snail walking was.... you know what? I cannot remember! I think that when I was seven years old my mother showed me one that was attached to a plant. It rained in San Diego today which is really rare. When I was walking my dog I saw this snail who was relaxing in the middle of the road. Then, I found one more, two more, three more. Actually, there were so many snails on parade! They were so cute, and I could not help telling them to hide from the French. I used to love Escargots, but there is no way I can eat those lovely neighbor now!

最後に歩くカタツムリさんを見たのはいつだったでしょう、、?全く思い出せませんが、おそらく7歳頃の時、母が植木に張り付いていたカタツムリを見せてくれた記憶があります。今日のサンディゴは珍しく雨。犬の散歩をしていると、このカタツムリさんが路上のど真ん中でリラックスしているのをみつけたのです。気付けば近くに2匹、3匹、4匹、、沢山がパレードしていました!とにかく可愛くて、つい「フランス人にみつからないように隠れてネ」と話しかけてしまった私。かつてはエスカルゴ大好きだった私ですが、今となってはこんなに可愛いご近所さんを食べることはないと思います!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.