Thursday, September 30, 2010

My Favorite Hat お気に入りの帽子

I know, I know... these fur hats from Tibet are beautiful, but politically not cool. I am anti-fur, that is for sure. However, those hats were irresistible, especially since they were gifts to me. I know that that sounds like an excuse, but I simply did not want to waste them. I love animals, therefore, I would never buy furs that have sacrificed animals' lives. When I wear those hats I deeply honor and appreciate their lives.


分かってます、分かってます、、、これらの毛皮帽子は美しいけどポリティカリーには格好悪い。アンチファー(毛皮反対)の私ですが、これらのチベットの帽子はギフトとしていただいたものばかり。ご縁があって私の手元に来たのかと思い、なんとも大事にかぶっているのです。ただの言い訳に聞こえるかも知れませんが、、。私は自ら毛皮は買いません。何かの命を奪い取って作られる毛皮。だから、これらのチベット帽子をかぶる時は、心から帽子の犠牲になった動物を誇りに想いかぶっているのです。



I don't know who's photo this is, and I found it online. Obama with my favorite Tibetan hat...how funny! (Very well done photoshop!) Washington D.C. could be really cold in the winter, so this hat would be very useful, Mr. President!

この写真は誰のものか分かりませんが、ネットでみつけたものです。オバマ大統領と私のお気に入りチベット帽子。笑えます!(合成写真に決まってますが、、、)ワシントンDCも冬はかなり寒いですから、この帽子はきっと役に立ちますね、大統領!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.