Friday, October 29, 2010

Royal dinner with the princess

Since the photographing was not allowed at the dinner I have no photos to show here, but I had this very rare and special opportunity to attend a royal dinner with a princess of Japan, Prince Albert of Monaco, his fiancee, Prince of Luxenburg and more last night. The princess was extremely charming, friendly, elegant and intelligent. She gave me a big smile so I slowly and politely bowed. Her smile melted me... she is extremely charismatic!

I was also impressed by Prince Albert`s friendliness. He spoke English with no French accent, and I was wondering why... and oh, yes, of course! His mother was American, the famous Hollywood star, Grace Kelly!

I also enjoyed looking at the guests` dresses. Many women wore beautiful kimonos, and some wore long evening dresses. There were serious amount of diamonds everywhere... what a gorgeous night that was.

昨夜は、高円宮妃殿下主催のパーティへ参加させていただく稀な機会に恵まれ、とても特別なひと時を味わって来ました。会食パーティにはモナコアルベール王子やリュクセンブルグの王子なども一緒でした。
何より印象的だったのは、妃殿下のカリスマ性です。チャーミングで明るく、オープンで優しい感じ。知性と気品溢れるお姿でした。妃殿下がじっと私を見てにっこりして下さったので、私はゆっくりと丁寧にお辞儀をしました。英語もお上手でびっくり。
アルベール王子の英語はアメリカ英語で、一瞬、あれどうしてフランス語アクセントが無いのだろう?と思った私は、すぐに彼の母親はアメリカ人だったと気付いて大笑い。あの有名な女優グレースケリーですもんネ。

参加しているゲストの衣装を見るのも楽しかったです。お着物が多かった中、美しいドレス、ダイヤモンドがそこら中でキラキラ輝いていました。なんとも華麗なる一夜でした。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.