Saturday, November 27, 2010

Fish tacos フィッシュタコス


I never liked Mexican food, period. I never had a good Mexican food in New York, and when I
was in Mexico I never had an authentic Mexican food because I was scared to eat in a local restaurant and I ended up eating at a fancy hotel every day. In San Diego I finally experienced a truly good Mexican food. I could not believe it. My favorite is the fish tacos. I don't think that we have the fish tacos in New York. If we did I never knew it. I must say that now I am addicted!



私はメキシコ料理は好きでありませんでした。ニューヨークでは美味しいメキシコ料理を食べたことなかったし、メキシコを旅行した時も衛生的なことを考えるとローカルのレストランで食べるのが怖くて、ファンシーホテルでばかり食事していたのです。ところがサンディエゴに来てから初めて美味しいメキシカンフードに出会ったのです。中でも特に美味しいのがフィッシュタコス。白身の魚のフライを柔らかいタコスで巻いて、コールスロー(キャベツのサラダ)とオレンジ色のマヨネーズがのっています。これが病み付きになる味。すっかり中毒状態の私。


The tortilla chips are so crunchy, and they come with all sorts of chili sauces. Most of them are too hot for me, but I always try them. However, as a result of my daring nature my tongue often become paralyzed. Was this skeleton Statue of Liberty(?) on the wall laughing at me!

トルティヤチップスはクランチーでいろんな種類のサルサソースがついてきます。どれもかなり辛いのですが、私はいつも全てをトライしています。そのおかげで舌はしびれるばかり、、!
壁のこの”骸骨自由の女神”?は、まるでそんな私を笑っているよう、、。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.