Wednesday, September 28, 2011

Autumn in SoCal 南カリフォルニアの秋


Autumn has come to SoCal. However, it's surrounded by those beautiful tropical trees and flowers everywhere.

南カリフォルニアにも秋がやって来ました。とは言え、まわりはトロピカルなお花や木々でいっぱい。




Those cute mushrooms have begun to appear everywhere. I wonder if they are edible. When I was in France I used to go on the mushroom hunting with a big basket in my hand. I would pick so many mushrooms of all sorts of kinds. When I get home I I'd pull out the mushroom encyclopedia to find out which is edible or not. It would take hours, and by the time it's done the mushrooms were dried out that I ended up throwing them out!

最近は、可愛いキノコたちも、そこら中に顔を見せ始めました。これって食べれるのかなあ?フランスにいた頃、よく大きなバスケットを持ってキノコ狩りに行きました。色んな種類のキノコを沢山採って、お家に戻るとキノコ図鑑を見ながら、食べれるものと毒性のものと分けます。それに時間のかかること!終わった頃にはキノコはしなびていて、結局捨ててしまう私でした。トホホ




Well, well, well. Those tomatoes (or squashes?) are not from my garden. (Thank god. I wouldn't know how to cook them.) This photo came to me on facebook, and I just had to post it here. It's nothing to do with autumn or SoCal, but just a lovely image of life and nature! Enjoy! lol


さて、さて、さて!このトマト(瓜かな?)は私のお庭のものではありませ〜ん。(どうやって調理したら良いのか困ります、、、)この写真はフェイスブックで廻ってきたもので、ただここに載せたかったんです。秋とも南カリフォルニアとも何の関係も無し。ただ、美しい自然とライフの象徴のイメージですのでエンジョイ!笑

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.