Tuesday, September 13, 2011

Lights of Hope 希望の光


These stunning blue beams lit towards the sky infinitely on 9.11. This beautiful photo was taken by my dear friend, Tomo who was truly there for me during that horrifying period in New York. I lived on West Broadway and Broome St, and Tomo on Thompson and Prince St. We checked on each other every day making sure that we stayed sane. One night while I was having a panic attack she called me and said, "Are you all right? Do you want me to come over and spend the night there if you are scared?" This caring gesture from a friend made me feel so much better, and I survived that night alone. I will never forget her kindness.

今年の9月11日、この美しい青い光は天へ向かって果てしなく輝きました。この写真は、私の仲良しのトモさんが撮った一枚。あの恐ろしいNYでの時期に、彼女は私を支えてくれました。当時私は、ソーホーのウエストブロードウエイとブルームストリートに住んでいて、トモさんは、トンプソンとプリンスストリート。近い私たちは、毎日電話をし合って、お互いに気がふれてないかをチェックし合いました。9.11の翌日あたり、私はパニック状態になりそうになっていると、彼女が電話をくれました。「大丈夫?怖かったら泊まりに行こうか?」と優しく言ってくれたのです。友人の温かい言葉を聞いて、少し気が楽になった私は、独りでその夜を過ごすことができたのでした。彼女の親切は一生忘れません。




As I watched the towers collapse with my own eyes in that morning of 9.11 those horrible
images are still so vivid today, and I have had many nightmares for some years. However,
on the 10th anniversary of 9.11 I really wanted to be in New York. It's my home, and I love
New York more than any other places in the world. This photo was taken by my friend, Emily
whom I've known since 13 years old. The beams seem expanding towards the sky as if it's healing the world.

タワーが崩れる瞬間をずっと肉眼で見ていた私は、あのぞっとする映像が未だに鮮やかに頭に焼き付いていて、数年にわたって沢山の悪夢を見ました。でも、9/11の10周年には、ニューヨークにいたかった私です。私のホームであるニューヨーク。世界中のどこよりも好きな街。この一枚は、13歳からの友人エミリーが撮った一枚です。私には、光が空にむかって広がって、まるでこの世を癒しているように見えました。



Then, a few days later after 9.11 the Harvest Moon came to us. Needless to say it was unbelievably beautiful, and I watched it for a long time from my window. I was really down that day, and passing my bed time, I still could not sleep. So I worked on the final proof-reading on my upcoming book, "Save the Himalaya." Then, surprisingly, I found a huge fatal mistake that I had not noticed for 6 months! Coincidence? Maybe..., but I thanked the Moon very much. I certainly had to! The Moon gave me power, courage and energy... I even felt the sense of healing. I prayed for the world peace and for our Earth and the Universe, and headed to sleep.

そして、3日後に、中秋の名月(ハーベストムーン)が姿を見せてくれました。信じられないほど美しかったことは言うまでもありませんネ。私は窓から何時間も、この満月を見つめていました。その日は落ち込んでいて、ベッドタイムが来ても眠れません。なので、もうすぐ出版される絵本「不思議な冒険」のファイナル校正チェックをすることにしたのです。月の光の下で校正を読んでいると、信じられないことが、、。半年間、誰もきづかなかった致命的なミスを発見したのです!偶然かもしれません。でも私はお月さまに感謝しました。満月は、私にパワー、勇気、そしてエネルギーを与えてくれました、、そして、癒された気持ちさえしたんです。そんな夜、私は世界の平和と、地球と宇宙のためにお祈りをして、眠りにつきました。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.