Monday, August 30, 2010

The end of Earth and Aliens? 地球の終わりと宇宙人?

Since San Diego Zoo is open at night during the summer we strolled down to see "Baby Frank," the baby gorilla. Again, he was not there in the "display," and my husband was disappointed. So he wanted to go see the elephants instead. I just wanted to go home. I hate zoos. I never liked them even as a child. It breaks my heart to see animals in the cages looking sad and lost. After seeing the depressed elephants we got really depressed. So we went to the restaurant in the zoo to have dinner. The paper place mat (photo above) said that we should save energy to reduce global warming, so that the polar bears won't have to lose their home. It was a good gesture, and I hoped that everyone would read this and take action.

サンディエゴ動物園は夏の間だけ夜も開いているということで、ある晩ぶらりと行ってみました。動物園が大嫌いな私ですが、この間もゴリラの赤ちゃん「ベイビーフランク」を見れなくてしょげていた旦那さんが、どうしても見に行きたい!と頑張るので同行してあげたのです。あいにく、この夜もベイビーフランクはディスプレイに出ていませんでした。旦那さんは「じゃあゾウサンを見に行こう!」と張り切っていましたが、ゾウサンが大好きな私はただお家に帰りたいばかり、、。子供の頃から動物園があまり好きでなかった私。おりの中でぐったりしている動物たちを見るのは心が痛むのです。仕方なくゾウサンを見ましたが、落ち込んだゾウサンたちを見た私たちもひどく落ち込んでしまい、動物園内のレストランへ直行。紙でできたプレイスマットに「エナジーを節約することによって温暖化を防ぎ、北極クマの住処を守りましょう」と書いてありました。皆がこれを読んで実行してくれたら良いなあ、、と思います。

On the way home we saw this poster. Hum... aliens must have funny looking toes. Who knows, in their planets they put humans in the zoo display. Zoos offer so many good things, such as preserving endangered species, researching, etc. However, I still cannot like them. I will never go to the zoo again.

帰り道、こんなポスターを見ました。宇宙人足の指は可笑しいんですねえ、、、。彼らの惑星では、きっと我々人間を動物園のディスプレイに入れてるかも知れませんね、、。この動物園が素晴らしいことをしているのは知っています。絶滅に瀕した動物をケアしたり、リサーチをしたり、、、。でもやっぱり動物園は好きになれないなあ、、。あ〜、もう二度と行かないぞ。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.