Friday, August 6, 2010

Swami Beach, Swami Cafe and the Swami スワミ

At least five people in New York told us to go to Encinitas, CA. It is a classic surfer's town where many liberals and intellectuals live. There is a famous ashtanga yoga guru living here, too..., but the most famous spot in this lovely town is the ashram of Paramahansa Yogananda. He was one of the first yogis who brought Eastern philosophy and spirituality to the West. The entrance of the ashram was grand, and it made me feel as if I was in India, but when I saw this 'surfer sign' it made me realize that I was in So-Cal, indeed.

少なくとも5人のニューヨーカーたちから「エンシニタスに行くべきだ」と言われてきた私。きのうは早速、この有名なサーファータウンに行ってみました。ここには多くのリベラルやインタレクチュアルたちが住んでいます。中には著名なアシュタンガヨガのグルも。でも何より良く知られているのは、パラマハンサヨガナンダのアシュラムです。彼は東洋思想を西洋に持って来たパイオニアのヨギのひとりです。アシュラムの入り口は立派でした。まるでここはインドか、、と一瞬思った私ですが、この「サーファーサイン」を見て、ああ、やっぱりここは南カリフォルニアだ〜と我に返ったのでした。


The Meditation Garden of the ashram was breathtakingly beautiful. There were colorful flowers and plants everywhere. There were big carps in the ponds. There were benches everywhere for you to sit and meditate... or to gaze into this gorgeous Swami Beach.

アシュラムにある「瞑想の庭」は、息を飲むほどの美しさでした。カラフルな花々、木々。大きなコイが元気に泳ぎ回っている池。ベンチがそこら中にあり、瞑想をしたり目の前に広がるスワミビーチを眺めても良し。

My favorite black cactus roses were there, too. 大好きな黒バラ(カクタス)もここにあり。



The ashram is supposed to be Hindu, but there was this lovely painting of St. Francis at the garden. アシュラムはヒンドウー教ですが、なぜかお庭の一角にセントフランシスの絵が。笑



After spending a few hours at the garden we went to the Swami Cafe across the street.
瞑想の庭で2時間程過ごした後は、向かいにある「スワミカフェ」へ行きました。

The portion was huge! It seemed that more I ate more food appeared on the plate!
すごい量でした。食べれば食べる程サラダが増えて行ったような、、、!

What to do after the lunch? A nap, of course! We went down to the Swami Beach, and took a long nap under the tree. All I heard was the sound of flying seagulls. I felt "enlightened" for two seconds, but woke up craving for a cup of tea. So it began. After the Swami ashram, the Swami Cafe, Swami this, Swami that... it is not so easy to be enlightened after all!

ランチの後にするべきことは?もちろんお昼寝!私たちはスワミビーチに降りて行って、木の下でしばらく眠りこけました。静かで聞こえるのはカモメが飛ぶ音だけ。一瞬「悟り」に達したような錯覚に陥り良い気分でしたが、急にお茶が飲みたくなってソワソワし始めた私です。スワミのアシュラム、スワミカフェ、スワミ、スワミ、、、とあれこれ行ってみても、悟りに達するということは容易でないものですねえ、、、。苦笑

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.