Wednesday, August 25, 2010

My Royal Door 私のロイヤル・ドア


Isn't this stunning? Gorgeous!? It is just exquisite. This "door" finally arrived yesterday. It's a custom-made-door-table from India, and I placed an order back in May! I was told that it might take a couple of months, but hey, I knew that it would take longer than that. It is a hand-made table to be shipped from India. Of course it would take more than two months!

Needless to say that this beautiful table is totally unpractical. The surface is uneven so that you cannot put anything on it. The craftsmanship of the brass work is breathtakingly lovely that you don't want to touch it. It is more like an art piece to me. Then why did I purchased this all the way from India and waited for it for 4 months? I have no idea. Call me a greedy fool :)

これ、ゴージャスでしょう?!とにかく素晴らしいのです、この「ドア」。昨日やっと着きました!インドまでカスタムメイドオーダーを発注したのは5月。注文した時、「お客様、2ヶ月くらいかかってしまう場合がありますが、よろしいでしょうか?」と言われた私は、「2ヶ月ならまだマシ。インドでハンドメイドなんだから2ヶ月ですむはずが無い、、、」と思って覚悟していたのです。

見てのとおり、このドアから作られたテーブルは機能性ゼロ。表面はでこぼこなので何も置けないし、見事な真鍮の浮き彫りを汚したくないので、触ることもできません。テーブルというより芸術作品か?ではなぜそんなテーブルをわざわざインドまで注文して4ヶ月も待ったのかって?
私にもわかりません、、、ただの欲張りおバカさんなんです。

4 comments:

  1. りまさん、またまた、こんにちは♪
    本当、とてもゴージャスで素敵なドアテーブルですね。
    カスタムメイドというとりまさんがデザインされたんですか?

    りまさんのお家はやはりアジアンテイストでしょうか?勝手に想像してしまいました。^^
    自分の好きなものに囲まれて過ごすのは気持ちが穏やかになりますよね。

    ReplyDelete
  2. Love the Door! I you put glass it will be functional and you can enjoy it more! Dawn

    ReplyDelete
  3. りかさん、我が家はアジアと南仏が出会ってしまったようなスタイルです。家具はチベット、インド、モロッコ、中国のものが多いのですが、寝室は完全にプロヴァンス風です!

    Dawn, thanks for your advice!

    ReplyDelete
  4. りまさん、こんにちは♪
    わぁ~やっぱりアジア風なんですね。寝室はプロバンス風というのも素敵ですね!
    わたしは15年ぶりにリビングルームとダイニングの配置をかえて、壁紙を取り替えているんです。今回は「君の好みにするのなら業者さんに頼むか自分でやってっ」と夫に言われてしまい半年以上かけながら、難しいところは夫に手伝って貰いながらやっています。わたしと夫はインテリアの好みが合わないことが多くって、結構もめてしまうことがあるんです。(泣笑)^^。でも今回はあきらめているかも。^^
    りまさんのところはいかがですか?
    インテリアや食器選びなど旦那様も意見を言われますか?
    また、りまさんのお家のインテリアなどの記事のアップ楽しみにしています。

    ReplyDelete

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.