Wednesday, August 11, 2010

Missing Ladakh ラダックが恋しい

Ladakh was definitely the most magnificent and special place ever I have visited in my life. It's been two years since I landed on that old kingdom up in the Himalayas, but still today I tear up when I think about that wonderful place. People were so kind, warm and humble, and they taught me so much without any preaching.

ラダックは、今までの私の人生の中で訪れた場所の中で最も素晴らしいところです。11世紀まで王国だったヒマラヤの頂上にあるラダックの土を踏んだのは、もう2年前。でも未だに思い出すを涙が出るのです。ラダックの人々は、お説教じみたこと何ひとつ言わず私に大切なことを教えてくれました。



The current disaster of the mudslide and heavy rain in Ladakh is breaking my heart. I was able to reach some of my Ladakhi friends in Leh, but still cannot reach some of them. I do not think that their housed that are made of mud would survive.

レーに住む数人のラダック人の友人たちとは連絡がとれましたが、他の友人の行方はまだ分かっていません。彼らの家は泥で作られているため、家自体はもうダメだと思います、、、。



Many old monasteries from the 11the centuries (or older) were breathtakingly beautiful. I just keep praying that they have survived. "Nothing is permanent," Buddha said. I know, I know..., but those old monasteries were unbelievably exquisite.

ラダックには11世紀、もしくはもっと古い、それはそれは美しいお寺が沢山ありました。それらが無事だったことを祈るばかりです。「永遠のものは無い」と仏陀はおっしゃった。わかっています、わかっています、、、。でも、あまりにも素晴らしいお寺だったから、、、。


May those who are suffering in Ladakh, Tibet and Pakistan, with disastrous mudslide and flood be safe and well. I keep praying for them, and keep thinking what I can do for them.

ラダック、チベット、パキスタンで苦しむ人々が、一日も早く無事でいられますように。そう祈るばかりです。そして、一体、私には何ができるのだろうと途方に暮れるばかり、、。涙

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.