Tuesday, February 22, 2011

Departures Magazine and the Maharajas




If you have an American Express Black or Platinum card you are supposed to be receiving this magazine. Then you can enjoy reading my artist interview, "The Arts Inspired by India" in this beautiful issue of India. I was interviewed because they knew that I loved India and my art had been influenced by its culture. It's funny, when American Express came up with the Black Card some years ago, the first person around me to get it was a friend of mine in NYC who was a Maharaja's son. I remember him telling me, "I can buy a jaguar with this card," and he probably did.

もしもアメックスのブラックカードかプラチナムカードをお持ちでしたら、この雑誌が届いていることでしょう。そうであれば、是非私のインタビュー記事を読んで下さいネ。「ロイヤルインディア」という号のページ30です。デパーチャー誌は私がインド狂であるということと、インド文化から絵に影響を受けているということから取材をして下さったのでした。数年前にブラックカードができた時、私のまわりの友人で一番最初にブラックカードをゲットしたのが、ニューヨークの友人でマハラジャの息子でした。「これ一枚でジャグアーが買えるんだよ」と言っていたのを覚えています。




So when I went to India again some years ago my Maharaja friend's parents, the maharaja, invited me to his beautiful home in Delhi. I always stay at the Imperial Hotel in Delhi because I absolutely love that hotel. It is like staying in a museum! They have thousands of art within the hotel, and I just love looking at every piece in every corner of the beautiful hotel. When his mother came to pick me up at the hotel, she told me that her husband's ancestors, the maharajas' portraits were displayed at the hotel. She was kind enough to show me those portraits there. The photo above is my friend's grand father.

数年前に再びインドに行った時、デリーに住むマハラジャの友人の両親が私を自宅へ招いて下さいました。デリーでは私はいつもインペリアルホテルに泊まるのですが、なぜかと言いますと、ただ単に、このホテルが一番好きなのです!まるで美術館に泊まっている気分にしてくれるこのホテルには、千枚以上の絵などが飾られていて、ホテルのどこを歩いても、つい見入ってしまう私です。友人のお母様が私をピックアップしにホテルまで来て下さった時、彼女の夫(マハラジャ)のご先祖の写真がホテル内に飾られているとおっしゃいました。そしてわざわざ見せて下さったのです。この上の写真が、私の友人の祖父にあたります。




And this is his great-grand father Maharaja. そしてこちらが曾おじいさん。




Then this one... is Runjeet Singh. He was the first Maharaja of the Sikh Empire. Since I was a child I have always been fascinated by the maharajas. We had a huge disco called, Maharaja in Tokyo during the 80's, but that is not why. Honestly, I don't know why, but when I saw the amazingly stunning jewelries designed by Cartier for the maharajas I felt something very familiar and nostalgic. You can call me a fool, but hey, who knows? Perhaps I was one of them in the past! lol

そしてこれ、、は、ランジートスイン。彼はシークエンパイアの最初のマハラジャでした。私は子供の頃からマハラジャに興味がありました。80年代に東京で人気だったクラブ「マハラジャ」のせいではありませんヨ。正直言ってなぜだか分からないのですが、かつてカルティエがマハラジャのためにデザインした宝石などを見ていると、なんとも懐かしい気持ちがしてくるのです。ただのバカだと言われそうですが、わかりませんよ、もしかしたら前世でマハラジャだったかも知れな〜い!笑

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.