Wednesday, April 13, 2011

Bang, bang, bangs! 前髪!


Today I'd like to talk about my bangs. Many have told me that it's too short. My mom, my dad and my husband say they are too short.., but I like them that way! When my bangs are long they bother me so much, so I want to keep them above my eyebrows. This photo above is my dear friend in Paris and me. Her hair is short and so are her bangs. Nobody tells her that her bangs are too short. It is not fair!

今日は私の前髪について書きたいと思います。皆さんが私の前髪が短いと思っているのはよく知っています。ネットでからかわれているのも知ってますよ!母も父も旦那さんも皆、短いと言います。でも、この長さが好きなんです!前髪が長いとなんとなくうっとうしくて。だからすっきりりと眉毛の上が好き。この上の写真は、私の巴里の親友とのショット。彼女の髪は短くて前髪も短いのに、誰も彼女には「前髪が短い」と言わない。これって不公平!笑



Look at this beautiful Yanomami girl with short bangs. People often called me, "Yanomami bangs," and I took it as a compliment, and thank you very much!

このヤノマミ族の美しい少女の短い前髪を見て下さい。よく私は「ヤノマミみたい」と言われました。でも、私は褒め言葉として受け取ってますよ〜笑



One day I was enjoying my lunch at a cafe, and again someone asked me, "Why are your bangs so short?"and totally spoiled my lunch!

この間も、カフェでランチを楽しんでいたら、誰かが「なぜ前髪がそんなに短いの?」と聞いてきました。まったく〜。ランチ台無し。笑



Betty Page had short bangs. It was her trademark. I personally think that she would have been much sexier if her bangs were longer, but I guess that she liked them short, too...

短い前髪で有名な人にベティペイジがいますね。あの前髪は彼女のトレードマークでもありました。私は個人的に、もっと彼女の前髪が長かったらもっとセクシーだったろうなと思います。でも彼女もきっと短い前髪が好きだったのネ。




Those bangs are hard to figure out. I am not sure if they are long or short since I don't know if those dolls even have eyebrows. Anyway, they look good to me...

このお人形さんの前髪は謎です。なぜならこのお人形さんに眉毛が存在するのかしないのか分からないのですもんネ。眉毛の上なのか下なのか?いずれにせよ、可愛いですね、、。



The ultimate short bangs belong to Dr. Zaius from the "Planet of the Apes." His bangs are the classic bobbed and very stylish! (?) And... I have one bad news for you. A few months ago I completely changed my hair style, and I no longer have my signature short bangs. Those days are over, and I feel sad about it, but I had to make that decision to keep my hair healthy. I used to straighten my hair every year for 15 years that is really bad for it, so I finally decided to take advantage of my naturally wavy hair. Now I have very long bangs. Are you happy now?

そして最後、、。究極の短い前髪は、「猿の惑星」のドクターゼウス。彼の前髪はクラシックなボブでなんともスタイリッシュだこと!(?)でもここで残念なお知らせが一つ。何ヶ月か前に、私はヘアスタイルをがらっと変えてしまったのです。もう私のシグネチャー前髪もありまえせん。もうあの日々は終わってしまった。ちょっと寂しいけれど、髪の毛を健康に保つためには仕方無かったのです、、。私は15年以上ストレートパーマをかけてきました。すごく髪に悪いと医者から指摘され、生まれつきのウエイビーヘアーを生かす髪型に変えたんです。なので、もうあの短い前髪は無し。ほっとしましたか、皆さん?笑

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.