Saturday, November 12, 2011

Autumn is here in SoCal 南カリフォルニアの秋


Autumn has come to SoCal again. I've noticed this strange sound at home, and have realized that it's the sound of the dead palm leaves outside. They are about to fall into the ground. When they fall on the ground they look like this photo above. So when I walk my pug, Chai I try to be extra careful to make sure that they don't fall on us! However, even in autumn the dead palm leaves are lucky enough to fall onto those lovely flowers, and that is SoCal!

南カリフォルニアも秋になりました。家の中にいても、外からサワサワ~という音が
一日中聞こえてきます。何かと思ったら、ヤシの木の葉が枯れて地面に落ちそう
になっているのです。しばらくすると、この写真のように葉は落ちます。ひとつが
かなり大きいので、万が一頭の上に落ちて来たら一大事!なので犬の散歩の
時も、上でサワサワ~と音すると気をつけるようにしています。でもこうして、枯れ葉
も一年中咲いている綺麗な花々の上に落ちるのもカリフォルニアならでは。笑



My pug seems to love the beautiful fallen leaves. I took him to the Balboa Park, and he was
running around so happily on those red & yellow leaves. Perhaps it reminds him of the gorgeous Autumn Central Park where he went when he was one year old. I am off to New York now - my home, sweet home :)

私のパグ犬チャイは、秋の落ち葉が大好き。昨日もバルボアパーク
にお散歩に行くと嬉しそうに赤や黄色の枯れ葉の上で駆け回って
遊んでいました。まだ1歳の頃、ニューヨークのセントラルパークの
紅葉を見せに連れて行ったことを覚えてるのかな?私はもうすぐ
ニューヨーク。故郷へ戻ります。嬉しくて眠れないくらいです!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.