Sunday, November 6, 2011

Good bye, Tokyo さようなら東京

Once again this year's visit to Tokyo was so hectic that I did not even have one single day off - no time for shopping, eating out, nothing. A few hours before my departure for California I finally had 15 minuets to check out the local Seven Eleven, and found this. A green tea white chocolate bagel. My first reaction was "gross" because I hate white chocolates (they are not even chocolates!) However, I thought how Japanese that was, and was curious enough to try it. Being a bagel lover my family has been suffering from not having an authentic New York bagels ever since they have returned from New York. My parents in Tokyo have tried all bagels in Tokyo, but have not found any good ones yet. Bagels in Japan look like the real bagels, but the texture is totally fake - too fluffy. Surprisingly, this green tea bagels had good texture!..., but the taste was unfortunately what I had expected it - not good. However, this bagels gave me a small fun at the end of my long trip in Tokyo. Japan always amuses me with her unique creation! Tokyo, until the next time!

今年の帰国も異常な忙しさで、ショッピングに行く日も一日もありませんでした。カリフォルニアに戻る日の朝やっと15分程時間ができたので、近くのセブンイレブンを見ることに。そしてこの抹茶&ホワイトチョコベーグルを発見。最初の反応は「気持ち悪い」でした。だって私はホワイトチョコが大嫌い。(ホワイトチョコなんでチョコレートじゃありません!)でも、ベーグル自体に興味あったので買ってみました。私の家族は長かったニューヨーク生活の後帰国して以来、日本で美味しいベーグルを探し続けて来ましたが、未だ出会えていないのです。日本のベーグルは、形は立派なベーグルですが、ドウが違う。ふわっとしすぎなんです。驚いたことに、この抹茶ベーグルの触感は、ニューヨークベーグル(ベーグルの本場)に近いものがありました。味は予想どおりまあまあでしたが、、笑。長い東京滞在の最後でやっと小さな楽しみが体験できました。日本はいつもユニークなクリエイションで私を驚かせてくれるのです!東京、また来年にね!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.