Friday, December 30, 2011

At the Getty Center, LA ゲティセンター

We went to the Getty Center in LA. This museum was built by Paul Getty, the oil tycoon, and the admission was free based upon his will. How wonderful is that? If I were a billionaire I'd definitely support artists and their arts for sure! I could feel my eye lids trembling as I saw his numerous splendid collection of art. Oh, do I love beautiful things! Among so many breathtaking pieces this caught my eyes - Virgin Mary.

ロスアンジェルスにあるゲティセンター(美術館)に行きました。オイルタイクーンだった
ポールゲティが設立したこの美術館は入場料は無料です。彼の遺言に「一般にただで
見てほしい」とあったそうです。素晴らしい!私も大富豪だったとしたら、芸術家たちを
支援して、芸術を大切すること間違いありません。数多くの素晴らしい作品たちを
観賞できて最高でした。目が潤ってピクピクするのを感じました。美しいもの大好き。
特に、この「バージンメリー」マリア様の彫刻には感動。



Then, something really magical happened. In front of this piece by Jacques-Louis David there was a woman viewing this portrait of the sisters of Napoleon's nieces, and she looked identical of Charlotte Bonaparte (in blue) in the painting!!! My husband was stunned by the resemblance, too, and we wondered if she felt that way, too... How incredible and even spooky that was!

そして凄いことが起こりました。このジャックルイダヴィッドの作品の前で
この絵をじ~っと見入っていたひとりの女性。ふと彼女の顔を見て唖然と
した私です。この女性、絵の右側の女性と瓜二つ!急いで旦那さんに
目で合図すると、彼も仰天していました。なんとも不思議というか、不気味
というか、、。果たしてこの女性、自分でも似てるなあ、、と思いながら
観賞していたのでしょうか?!あ~びっくりした。こんなこともあるんですネ。笑

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.