Friday, December 23, 2011

At Jackson Pollack's Studio ジャクソンポラックのアトリエで

This Polaroid test photo fell off the shelf as I was cleaning my studio. Some years ago a popular fashion magazine did my feature artist interview at the Jackson Pollack Studio in East Hampton, NY. Dressed up in Diane Von Furstenberg I entered the studio that was still filled with heavy, dark energy. I immediately felt ill. As I sat on his floor, covered with his anguish paint, I began feeling very depressed. Jackson Pollack was so there with us. Haunted. After the shoot the entire crew felt very sick. What an experience that was... Only today I can laugh about it!

棚の整理をしていたら、数年前ある人気ファッション雑誌で特集していただいた
アーティストインタビュー&ファッション撮影のポラロイドテストが
出てきました。ニューヨークのイーストハンプトンにある故ジャクソン
ポラックのアトリエでの撮影。ここでファッションシュートが行われ
たのは、私が初めてだったそう。スタイリストのクライドが用意してくれた
ダイアンファンファステンバーグのドレスを着て、ポラックが残した
このアトリエの床に座っていると、だんだん気持ちが悪くなって
来ました。というか、アトリエに入ったとたん、すぐに出たくなる程
のヘビーなエナジーは強烈だった。まるで彼がまだすぐそこにいて
苦悩に満ちてキャンバスと向き合っているようでした。撮影後は
皆、ぐったり。あんなに暗く重いオーラに包まれた空間も珍しかったな。
今となっては素晴らしい思い出ですけれどネ。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.