Wednesday, January 25, 2012

Hooked on French Toasts フレンチトースト大好き

I lived in NYC, a melting pot, for 33 years, and had never met a single person from Azerbaijan. Yet, here in San Diego I had an opportunity to have this French toast made by one. It was not sophisticated like my favorite Balthazar's French toast (in NYC), but it was hearty and tasty with lots of mascapone cream and strawberries in the middle.

なぜか最近はまってしまったフレンチトースト。これは最近食べた
アゼルバイジャン人のシェフのお店のもの。33年も人種のるつぼニューヨーク
に住みましたが、アゼルバイジャンから来た人に一度も会ったことが
なかった私は、興味を抱いたのでした! 見ての通り、私が一番好きな
NYのバルタザールのフレンチトーストのように洗練されてないけれど、
間にマスカルポーネクリームとイチゴがどっさり! とてもハーティな一品でした。






This one from my local neighborhood Italian restaurant is my favorite so far. (Isn't it funny that the Azerbaijanis and Italians serve French toasts?) They soak the toast in orange butter, I heard. Yummm. You can taste the slight sourness from the orange. It is just perfect. I read that French toast began in the Roman time, and still today people love it. I cannot wait to try a new one at this Sunday brunch!

これは私の家の近くのイタリアンレストランのフレンチトースト。
アゼルバイジャン人もイタリア人も皆フレンチートーストを
出すから可笑しいネ! これは絶品です。毎朝食べたい
くらい。私が大好きなブリオーシュをオレンジバターに浸して
トーストしているそう。なるほど、、、だから何ともしっとりして
いて、ちょっぴり酸味もあり、私にピッタリ。パーフェクト!
もともと、フレンチトーストは、古くて硬くなったパンを使用
したのが始まりです。歴史を辿ればローマ時代に遡るとか。
今日になってもこうして愛されているフレンチトースト。さあ、
今週末のブランチも、またどこかの美味しいものをみつけますよ~!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.