Wednesday, January 18, 2012

Junk Food Culture ジャンクフードカルチャー

Can you guess what this is? I am sure that many of you have seen this photo already. First I thought it was ice cream at an ice cream factory. Actually this is "Chicken McNuggets" before going on to your table... Awww...pink and creamy. They deep fry this whatever in some mysterious oil with lots and lots of chemical stuff in it. Wow! We live in the world today that each individual has to research what he/she eats. Food is not safe anymore.

I read this article written by a Chinese woman in China, and she says that they put some unbelievable stuff (that I even have no courage to write it here) in their food product to sell. It is horrifying! The American diet is pathetic, too. Many still eat junk food every day. For your health, for your family, and for our environment we must choose more organic and natural food.

これな~んだ!? この写真、もう既に見たことある方
たくさんいると思います。私は最初に見た時、アイスクリーム
工場だと思いました。実はこれ、マクドナルドのチキンマクナゲッツ。
そう、これを謎めいた油で揚げるんですよね。ケミカルがわんさか
入った油で。安全な食品を口にするには、個人のリサーチと
判断が必要な時代になってしまいました。先日まわってきた
情報(中国にいる中国人が書いたもの)によると、ここで私が
文章にするのが怖いくらいのものが中国製食品には使われて
いると書かれていました。ぞっとしました。アメリカ人の食生活も
悲惨です。ジャンクカルチャー。体のためにも家族のためにも
地球のためにもオーガニック(無農薬)の食品を選びたいものですネ。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.