Saturday, December 18, 2010

Elephants and I  ゾウ様と私


I love elephants. I must say that they are my favorite animals, therefore, I'm always drawn to elephant stuff. This elephant head 23k gold bracelet found me in India, and the pendant at an Indian ashram in SoCal. They are my protector-lucky charms! (or at least I think so...)

私はゾウさんが大好きです。一番好きな動物かも知れません。ですのでゾウさんグッズにはつい手が出てしまう。この23カラット金のゾウさんヘッド模様のブレスレットは、インドで私を見つけてくれました。ペンダントは南カリフォルニアのインドのアシュラムで。私のお守りです。(少なくとも私は守られていると思っている!笑)



This giant elephant statue at Ellora, India, was missing its tusks. Ivory has been banned, however, someone took those tusks, too? Terrible...!

この巨大なゾウさんは、インドのエローラにあります。象牙をとることは禁止されている今日ですが、やっぱりこの象牙も誰かが持って行ったのでしょうねえ、、、。ひどいなあ。



Lovely and popular deity, Ganesha.  可愛くて人気のヒンズーの神様ガネーシャ。



One more Ganesha. もうひとつ。



And one more. The crystal Ganesha. May all elephants be happy and safe :)

またひとつ。クリスタルガネーシャ。ゾウサンたちが安全で幸せでありますように。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.