Thursday, December 16, 2010

What kind of cafe? どんなカフェなの?


I pass this "cafe" everyday when I walk my dog. One day I noticed that they had some exotic looking stuff inside, such as an Indian table, but they did not seem to serve coffee. Also, the red letter "R" had always attracted me since it is my initial. However, I had never seen people in there, so I'd never gone inside. Paul and I decided to go in and ask who they were. Well, well, well. It was a medical marijuana shop. It is where you purchase marijuana for your medical reasons. That is right, this is San Diego. Marijuana is everywhere. I smell it on the street, I see people smoking in the park and on the streets, I smell it in the kitchen of a restaurant. It is no big deal for the locals, but coming from New York it's still a surprise for me to see it being so available everywhere!

犬の散歩で毎日この「カフェ」を通ります。ある日、中にインドのテーブルなどエキゾティックなものが置いてあるのを見たのですが、コーヒーを出している様子は全く無し。あと、赤い「R」のレターも気になっていました。私のイニシャルだもの、、。でも、中で人を見たことないので入ったこともありませんでした。

それでポールと私は、何のお店なのか尋ねるために中に入ってみることにしました。なんとなんと、まあ!メディカル用のマリファナのお店だったのです。そう、皆ここでマリファナを買うのですね。そうだ、ここはサンディエゴ。カリフォルニア州では、メディカル用のマリファナはどこにでもあります。道でも臭いがするし、公園や路上でも堂々と吸っている人をよく見かけます。レストランのキッチンから臭うこともしばしば!地元の人にとってはどうってことないかも知れませんが、ニューヨークから来た私にとっては、まだビックリするなあ、、、!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.