Monday, December 6, 2010

X'mas in SoCal 南カリフォルニアのクリスマス


It's December in San Diego, and it is over 70F outside. I took a nice 5 minute walk to the Whole Foods from my house, then found this Californian fruits company called Yeti! How funny is that?

12月のサンディエゴのお外は70F度以上。自宅から歩いて5分のホールフーズマーケットへぶらぶらと行って来ました。なんとそこでイエティという名のカリフォルニアの果物会社の箱を発見。なんて愉快なんでしょう!



There are many Christmas products in the store. Lovely poinsettias are everywhere in town now.



店内はクリスマス用のものが沢山。ポインセチアやクリスマスツリーも街中で売られています!



Squash soups are the signature dish of the winter. カボチャやスクワッシュスープは冬に欠かせませんね。



I felt so "winter" at the Whole Foods, but then, on the way home, looking at those tropical cacti made me feel so "summer" again. This one had more than 60 cm diameter! Phew.



ホールフーズですっかり「冬」の気分になった私でしたが、帰り道、そこら中にワンサカ生えているトロピカルなカクタスを見ていると、また急に「夏」の気分になってしまいました。一見、椿のような形をしたカクタスなんて、直径60センチ以上ありましたよ!ほ〜っ

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.