Thursday, December 9, 2010

Ukiyoe ~ Hiroshige ~ 浮世絵 


I attended the auction luncheon and the lecture on this amazing collection of the Japanese woodcut prints at the San Diego Museum of Art. The luncheon was an intimate group of 70 people who are mostly members and benefactors of the museum. The collection of the popular Ukiyoe artist, Hiroshige was overwhelming. I had never seen so many prints in one room before!
His composition, sense of colors and wit was impressive. In his late days he became a Buddhist monk. "Ukiyoe" means "picture of impermanence." For a moment, I had a fantasy that I could have been Hiroshige in my past life! lol



サンディエゴ美術館でのオークションランチョンとレクチャーに参加して来ました。ランチョンは70人程のメンバーとベネファクターたちの集まりで、その後、「広重」の浮世絵の展示会のレクチャーと続きました。私はひとつの部屋であんなに沢山の浮世絵を見たことはありません!広重のコンポジション、色使い、ウイット、、、。素晴らしかったです。浮世絵とは仏教の言葉で「永遠で無いものの絵」という意味。ふと、晩年、お坊さんになった広重がもしかしたら私の前世かも、、、なんてファンタシーの世界に浸った私でした。笑

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.