Thursday, June 23, 2011

Male Nudes 男性の裸体


You are probably laughing as you are looking at this lovely picture. Do you have any ideas what it is? This is a Mongolian carpet from the 18th century that was exhibited at the Metropolitan Museum of Art in New York. It's quite large, and the colors were so rich.



おそらくこの絵を見ながら笑っておられることでしょう、、。これ、何か分かりますか?そうです、18世紀モンゴルの絨毯。ニューヨークのメトロポリタン美術館で展示されていました。
かなりサイズも大きく、色合いも美しかったです。




This was was my favorite among several carpets there. I love his face and expression. He reminds me of the Mongolian sumo wrestlers... they have the same hairdos!

数点展示されていた絨毯の中でも、これが私の一番のお気に入りです。この男性の顔と表情が良い。モンゴル人のお相撲さんたちを思わせる髪型ですネ!



A gorgeous statue of Hercules at the Met. also was stunning. Male nudes have been celebrated throughout our history. They represent power, strength and life force!

この素晴らしいハーキュリーズの像もメトロポリタン美術館にあります。男性の裸体は、歴史上ずっと賛美されて来ました。男性のパワー、強さ、生命の力を象徴しているのですね!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.