Sunday, June 5, 2011

The must list in New York NYマストリスト


I know, I know... you are saying, "My goodness, you went there again?" That is right, I did. I went to Jackson Diner in Queens again just to have this dosa. Of course I can get dosa anywhere else in the city, but I enjoy going there. I know all the waiters there and a chef who makes dosa for you. We chat, laugh, gossip... it is just a nice experience that I have been enjoying over 10 years.

分かってます、分かってます。「ええ?また行ったの?」と思っておられるのでしょう?そうですよ〜行きましたよ〜。ドサを食べにクイーンズ地区にあるジャクソンダイナーに。ドサはマンハッタンのどこでも食べることができるのですが、ここに行くのが楽しいんです。ウエイターも皆か顔見知りだし、ドサを作ってくれるシェフも。みんなとおしゃべりしたり、笑ったり、ゴシップしたり、、そんな時間もステキなんです。10年以上そうして来ました。



The last few times I went to Balthazar those delicious canelles were always sold out, and today I finally got them! However, I bought them right after my lunch there, so I am saving them for later. They smell so good :) The canelles and dosa. They are only a few items of my must list!

ここ最近2、3度バルタザールに行くたびに、このカヌレが売り切れでした。今日やっとゲット!でもバルタザールでのゴージャスなランチの後だったので、後でいただくことにしました。甘〜い香が漂います。カヌレとドサ。ニューヨークでのマストリストの、ほんの一部です!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.