Wednesday, June 29, 2011

The Dalai Lama and dogs ダライラマと犬たち


I love dogs, and I love the fact that the Dalai Lama, my most respected one, loves dogs, too. One can tell from this photo above that he is very natural with dogs - the way he holds the dog is so gentle and comfortable. The dog seems to be very fond of him, too. I believe that this is not his dog. However, those Tibetan Apsos (photo below) were his dogs. How cute they were!




犬が大好きな私です。最も尊敬する人物、ダライラマ法王も犬が大好きという事実も大好き。この上の写真から、ダライラマ法王は犬ととても自然に対応できることが分かりますね。犬の抱き方は優しいしリラックスしています。上の写真の犬は彼の犬ではないはずですが、下の写真2匹のチベタンアプソはそうです。なんてキュート!



I heard that His Holiness was very sad after those dogs passed away. So ever since after his pets' death, he never named other dogs that he had adopted.... to avoid attachment.

最愛の犬たちが亡くなった後、ダライラマ法王はとても悲しかったそうです。それ以来、犬をアダプトしても決して名前をつけることをしませんでした。ペットに名前をつけると情がより湧くからです。



This is a portrait of his late dog that I had painted, an old German shepherd that he had adopted in order to save him from being killed. I offered this piece to the Dalai Lama as a gift.

この犬の肖像画は、彼の亡くなった犬、ジャーマンシェパードの絵です。殺されそうになっているこの老犬を、ダライラマ法王はアダプトしたのでした。この絵はダライラマ法王へプレゼントしました。


This "meditating" dog is my pug, Chai Tandoori. Pugs come from Tibet and Japan originally, and they were monastery dogs in the 11th Century in Tibet. I have a special thing for pugs. Perhaps I was a pug in Tibet in my past lives! lol I know that Chai wants to have a brother... maybe in a few years I will get him a nice Tibetan apso named "Maccha" (green tea). Chai, would you like that?

この「瞑想する」ワン子は、私のパグのチャイ・タンドリです。パグはもともとチベットと日本の犬です。11世紀のチベットでは、パグは主にお寺で飼われていました。私はパグに特別の思い入れがあるようです。きっと前世でパグだったのでしょう。笑 チャイはどうやら弟がほしいようです。そうね、あと2、3年したら、可愛いチベタンアプソでも飼ってあげようかな。名前は「まっちゃ(抹茶)」にしようか。どう思う、チャイ?

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.