Tuesday, January 4, 2011

Highway 1 Journey ~ Carmel-by-the Sea ~


After spending 5 days in San Francisco we drove down to Carmel-by-the Sea. This lovely town is known for the old money riches, gorgeous mansions and Clint Eastwood as a former mayor. We stayed at the Pine Inn, an charming hotel that was built in 1887. I was told that John Steinbeck met his third wife at this cozy place. The lobby was red, red and red! It almost reminded me of a Parisian brothel in the 1930's... how amusing. Our room was tiny and old, but there was free WiFi! Thank God.

サンフランで5日間過ごした後、私たちは車でカーメルへと向かいました。このラブリーな街は、昔からのお金持ち、立ち並ぶ豪華なマンション、そして以前クリントイーストウッドが市長さんだった場所で知られています。私たちは「パインイン」という1887年に建てられたチャーミングなホテルに泊まりました。ジョンスタインベックが3番目の奥さんと出会ったという有名な場所です。ロビーは赤、赤、赤!まるで30年代の巴里の娼婦宿のよう!なんて愉快なんでしょうねえ、、。私たちのお部屋は古くて小さかったけれど、WiFiがフリーでした!笑



Carmel is a lovely town indeed, but for me that was about it. We walked around and enjoyed looking at every shop window display. They were just so exquisite!

カーメルはとにかくラブリーな街でした。でも私にとってはそれだけかな。私たちは歩き回ってすべてのお店のウインドーを眺めて楽しみました。そのディスプレイのセンスの素晴らしいこと!


The colorful sweets look so scrumptious!
色とりどりのお菓子も美味しそう、、、!



After one day in Carmel I was ready to move on to the next, but we already had booked the hotel for another night. So we decided to visit Monterey the next day to visit the famous aquarium. As I was wondering about the marine life of the aquarium I encountered this fantastic window display at a coffee shop. It was such a small display in the window that no one would notice, but as you can see there was a whole another beautiful world of the sea!

カーメルで一日過ごしたら、もう次の場所へ行きたくなった私ですが、ホテルは2泊とってしまってあったので、翌日は隣町のモントレーの有名な水族館へ行くことにしました。水族館のことをあれやこれやと想像していると、あるコーヒーショップの小さなウインドウをみつけました。あまりにも小さいので殆どの人は気付かない様子。でもご覧のとおり、ここにも美しい海の世界がありました!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.