Monday, January 3, 2011

Highway 1 Journey ~ San Francisco 2 ~


The second day in San Francisco began with a good lunch at Cafe de La Presse, a very lovely French cafe right next to the China Town gate. My husband had this banana pancake. I am certain that if this was in France they would display the banana more elegantly... perhaps they would make a 'flower' of banana on the top of the pancake or something!

サンフランシスコの2日目は、チャイナタウンの門の横にあるラブリーなフレンチカフェでの素晴らしいランチでスタート。私の旦那さんは、このバナナパンケーキを食べました。もしもフランスだったら絶対にこのバナナをもっとエレガントにディスプレイしたと思うな、、。例えば、バナナの「お花」とかをパンケーキの上に作ったりしてネ!



My dish was this smoked salmon on toasted bagel. It is one of my favorite lunch menus. However, isn't this a Jewish dish? I am not certain that cafes in France would have bagels on their menu... (I must ask my friends in France!) A few cornichons would have been perfect, but hey, this is not France after all...

私はスモークサーモンとベーグル。これは私のお気に入りのランチアイテムです。でも、これってユダヤの食べ物じゃなかったけなあ、、、?フランスのカフェでベーグルがあるとは思えないけれど、、(今度フランスの友人たちに聞いてみないと!)横にコニションが2、3本あれば完璧だったけれど、まあここはフランスじゃないし、、、。


At the bar there were tasty croissants, pains aux chocolats and all those goodies! Yumm....

カウンターバーには、美味しそうなクロワッサン、パンオショコラなどのグディーが、、、!おお〜



After the lunch we headed towards the Museum of Asian Art. Their collection was overwhelming.
They had many amazing Buddhist statues from all over Asia including my favorites, the Gandahra/Kushan period and the Tibetan artifacts. Then, guess who else was there... yes, my pug was at the museum! (See the photo above.)

ランチの後は、アジア美術館へ。ここのコレクションは凄かったです。アジア中の素晴らしい仏像が沢山ありました。私の一番好きなガンダーラ/クシャーン時代のもの、そしてチベットの美術品も!そして、そこに誰がいたと思いますか?そう、私のパグ犬もいましたよ!(写真)笑



This dog-shaped water container piece was the talk of the day. Is this an erotic piece or is this a dog carrying a baby dog on his back? It could be seen in either way, and the artist probably played with that. It's good to know that the artists have always enjoyed expressing their humor throughout the times! (To be continued...)

この犬の形をした水差しが、その日の話題となりました。これはエロティックな作品なのか、または、犬が子犬を背中に乗せている作品なのか?どちらにしても、作者の遊びなのですネ。どんな時代にも、ユーモアを表現することを楽しんだ芸術家たちがいたことは嬉しいことです。次に続く、、、

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.