Saturday, July 23, 2011

Cathedral Rock, a vortex in Sedona セドナのヴォルテックス


I woke up this morning feeling so well rested, and we headed to the Cathedral Rock that is another vortex here in Sedona. It was hot (around 100F), but dry, so I was all right. However, we realized right away that the hike up to the top would be a hard one.

昨夜は良く眠れたので、今朝の体調はばっちり。私たちはセドナのヴォルテックスのCathedral Rockヘと向かいました。滅茶苦茶暑かったのですがドライなので大丈夫でした。でも、頂上まで登るのはそう容易でないことにすぐ気付きました。



When I reached 1/3 of the whole climbing I almost gave up. It was a hard hike, and it was hot. Yet we kept meeting people coming down from the top who told us, "It's worth it. You should go!" So I kept walking, walking and walking. There were many steep area that you just had to crawl using both hands. I never looked down knowing that it would stop me. We were already way up there!

3分の1程の位置で、もう諦めようかと思いました。ハードなハイクでとにかく暑い。でも、頂上から戻って降りてくる人たちが「行く価値あるよ。行くべきだ!」と皆言うので、ガンバリました。それから、歩いて、歩いて、また歩いて、、。とっても急な坂が沢山あって、岩なので、両手で這いながら登りました。下は絶対に見ませんでしたよ。見たら怖くて登れないと思ったんです。だってもうかなり高い場所でしたから!


Right before reaching the top I felt so weak that I could not walk anymore. I sat under a small tree, and said to myself, "I'd better conserve my energy to go down. Maybe I should just stop here..." However, people who were coming down kept telling me, "5 more minutes!" So I went on..., and yes, of course it was worth it! The view was spectacular, and the nice and cool breeze was welcoming me. I felt so close to the rocks in spirit. I felt as if the rocks were watching me withe embrace.

頂上に着く直前、もうマジで諦めようかと思いました。というのは、また降りなくてはならないので、そのための体力をとっておかねばと思ったからです。でも、また頂上から降りてくる人たちが「あと5分だよ!」と言うので頑張りました。なので頑張りました、、。そう、そして、、もう当然のこと価値ある体験でした!スペクタキュラーな眺め、涼しいそよ風が迎えてくれました。まるで「ようこそ」と言っているかのようでした。巨大な岩が真横に聳えたっていて、そのスピリットをひしひしと感じて、岩たちが私をみつめて包容してくれているような気持ちがしました。


Going down was harder. I basically went down on my butt. Rocks were burning hot, so my hands were hurting from grabbing the rocks to hold my body. On the way down I saw a cloud that looked like the Japanese character 愛 (love), and just could not believe my eyes! I hurried to take a photo of it, but the cloud changed its shape so rapidly. Impermanence... it was a beautiful moment.

降りるのはもっとたいへんでした。基本的にオシリで降りました。岩は燃える熱さ。岩を掴むたびに両手が痛いほど熱くなりました。降りている途中、ふと岩を見上げると、なんと、漢字の「愛」という形をした雲を発見!自分の目を疑いましたよ!すぐにカメラで写真を撮ったのですが、雲はあっという間に姿を変えてしまいました。インパーマネンス(永久でないこと)、、なんとも美しい瞬間でした。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.