Saturday, July 30, 2011

Wonders of the Monument Valley モニュメントヴァレーの不思議


We got up at 4:45AM to see the sunrise. It was still dark outside, and I could see the moon over the rocks. The gate was still closed before 5AM, but all of a sudden a worker showed up in his pick up truck, and he opened the gate for us. We were so lucky. It was chilly and silent. We sat, and watched the sunrise for about an hour. Needless to say that every minute was magical!

明け方4時45分に起きて日の出を見に行きました。外はまだ真っ暗で、岩の真上に月が見えました。岩の近くに行くゲイトはまだ閉まっていたのですが、5時頃に、ふとピックアップトラックに乗った従業員さんが現れて、ゲイトを開けてくれたのです。なんとも幸運でした。辺りは寒くて静か。私たちは座って1時間程サンライズを見ました。どの瞬間も魔法のようだったことは言うまでもありません!




Talking about magical... when we took a tour with a Native Navajo guide one day he led us to this Ear Arch. I was surprised to see this arch for the first time in my life because I had used to see this arch in my dreams. How strange yet wonderful that was. Again, I am certain that I must have lived here in my past life!

魔法と言えば、、、。ネイティブインディアンのナバホのガイドさんとツアーに行った時、「耳のアーチ」に連れて行ってもらったのです。このアーチに行ったのはもちろん生まれて初めてでしたが、このアーチは過去に夢の中で見ていたのでビックリしました。なんとも不思議、、。やっぱり前世でここに住んでいたことは間違い無し!笑

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.