Thursday, July 14, 2011

Oil Pastels at the Met メトロポリタン美術館のオイルパステル


I fell in love with oil pastels when I was a junior at Parsons Schools of Design. I could not believe how rich the colors were on black papers, and ever since it's been my signature style - oil pastels on black paper. I must have used thousands of pastels over the years, and to me they are like living creatures.

NYのパーソンズスクールオブデザインの3年生の時、オイルパステルが大好きになりました。黒の紙の上に色を乗せた時のその美しさたるや。それ以来、黒い紙とオイルパステルは私のシグネチャースタイルになっています。もう今までに何千本というパステルを使ったことか。そしてパステルは私にとって生き物みたいなんです。



Their texture is affected by my body temperature and the weather. When it's hot they become soft (because they are made of oil), and they melt between my fingers. On a very cold day they are hard, so that I must be careful not to create harsh strokes that I don't like.

オイルパステルは、体温や室温に影響されます。暑い日だと柔らかくなり(油ですから)寒い日だと硬くなる。硬くなるとストロークがきつくならないように気をつけなくてはなりません。



At the Metropolitan Museum of Art in New York they were having a special exhibition on the pastel master pieces. Several photo panels were displayed showing how the pastels are made. These are hand-made pastels.

メトロポリタン美術館で、パステルのマスターピースの展示をしていました。パステルがどうやって作られるかもパネルで説明されていました。これらは手作りのパステル。




Each pastel is carefully made by hands... it must have the craftsman's heart and care... :)




一本一本、丁寧に手で造られるパステル、、。職人さんの気持ちが込められているのですネ。




During the hot and humid summer in New York my oil pastels used to melt in my fingers. When the pastels are very soft you must draw very softly, too, otherwise, the drawings become too smudgy. On a winter day in New York I used to hold them between my hands so that they would become a bit softer. They are my dear living materials. In SoCal the weather is pretty consistent - it's never too hot, not too cold. My pastels have been pretty consistent, too. They are probably feeling at ease :)

蒸し暑いニューヨークの夏、オイルパステルはよく私の指の中で溶けたものでした。そんな時は、やわらかく絵を描かないとなりません。でないとぐちゃぐちゃになってしまうのです。寒い日は、よくオイルパステルを柔らかくするために手の中で温めました。なんだか生き物のように可愛い画材です。ここ南カリフォルニアでは、暑くもなく寒くも無い一定した気候。オイルパステルも一定した堅さを保ってるようです。パステルたちもホッとしているのかな。笑

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.