Sunday, July 17, 2011

Japan's World Cup Victory! 日本の勝利!


Japan vs. USA. That was a tough one for me, but I had to cheer my mother country, Japan. Especially those tiny Japanese women who worked so hard for this game. Normally I don't watch sports, but this game was very important. I was hoping for Japan to win to bring some uplifting spirit to today's Japan. Since the Tsunami Japan has been depressed, and we certainly needed this victory. Anyway, we were invited to a "dosa lunch" by a wonderful Indian family, so we all watched the game together.

日本対アメリカ。う〜んこれはタフでした。でもやっぱり母国の日本を応援したかった私。特に、華奢な日本人メンバーたちが頑張って来たのですからネ。普段はスポーツを全く見ない私ですが、このゲームは特別でした。今の日本に元気を与えてもらうためにも勝ってほしかった。たまたまこの日、あるインド人家族にランチに招待されていたので、皆でドサを食べながら試合を観戦したのです。



I had never had a home-made dosa before, and it was so delicious. I had 3 masala dosas, and I felt so full and sleepy afterwards... however, I had to cheer up the Japanese team "alone".... Yes, indeed, alone! Everyone in the room was cheering the US team, so I kept myself quiet. I recited a mantra in my heart, "ganbare, ganbare" (go for it, go for it)..., and at the very moment that Japan won, there was a total silence... so, not knowing much about the soccer rule I was confused. I did not know what just had happened. "Did Japan win?" I looked around the room, and saw a bunch of disappointed faces. "I guess Japan won," I was so happy! (Sorry, my American friends!)

家庭でホームメードのドサをいただくのは初めてでした。美味しかったです。私は3つもマサラドサを食べてしまった。食後はお腹いっぱいで眠いこと、、。でも、日本チームを「独りで」応援しなくてはならなかったので頑張りました。そう、「独りで」!皆はアメリカティームを応援していたんです。ですから私は静かにしていました。胸の中で「ガンバレ、ガンバレ!」とマントラのように繰り返していました。そして、最後に日本が勝った瞬間、サッカーのルールをよく知らない私は混乱していました。なぜなら、その瞬間、部屋中はシ〜ンと静まり返っていたからです。「日本勝ったかなあ、、、」と思いながら部屋を見渡すと、なんともがっかりした顔ばかり。「どうやら日本が勝ったみたい」と私はハッピーでした!(ごめんね、アメリカ人の友たちよ!)




What a great day it was. Wonderful friends, delicious Indian lunch and Japan's victory. Japan needed this kind of cheer. It will lift up the nation's spirit.... certainly for a while.

なんて素晴らしい日だったことでしょう。良い友人たち、美味しいインド料理に、日本の勝利。日本は国のスピリットをアップするためにこの勝利は必要でしたよネ、、少なくともしばらくの間は。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.