Friday, July 22, 2011

Magical Sedona セドナの魔法


My mouth has been widely open since we arrived in Sedona. The landscape is beyond my imagination - it's spectacular! It's fascinating... because I've been to the Grand Canyon, Bryce and many more spectacular places, but there is something very "intimate" about Sedona. Now, please don't think that it's small here. Sedona is vast, big and magnificent, but there is something very personal and warm... I cannot explain it. It's a feeling of engagement and connection. Perhaps that is why it's known as a very spiritual place besides the fact that there are several vortex here. Now, the photo above is the spot where I "broke down" with tears. I will write about this amazing experience in depth later, but it was totally unexpected, and I was so surprised. In short, my heart was opening up somehow to heal, and I was told that it happens very often in Sedona...!

セドナに着いてから口がぽか〜んと開きっぱなしの私です。ここの風景は私の想像以上のもので、言葉になりません。不思議なのは、グランドキャニオン、ブライスなど沢山の凄く壮大な場所に行っているのに、ここはなぜだか、とても「インティメイト」(親密な)雰囲気なのです。もちろん信じられないくらい広く壮大なのですよ。でも、何かとても温かくてコネクションを感じる場所なのです。なのでセドナがスピリチュアルな場所だと言われる理由が分かるような気がします。もちろんヴォルテックスがあるのも大きな理由ですけれど!上の写真は、私が「崩れるように号泣した」パワースポットです。この経験はまたちゃんと書きますが、全く予期していなかったので自分でもビックリしました。簡単に言えば、私のハートが癒されるために開いたのですね。ここでは、そのようなことがよく起こるんだと言われました。




At this certain spot where you are surrounded by all the vortex in circle I offered some sage and rose petals to the mountains. The sage and rose petals were given to me by our amazing guide, Linda whom we believe to be a true healer.

全てのヴォルテックスに囲まれたサークルのスポットで、セイジと薔薇の花びらを山に捧げました。これはガイドさんのリンダがくれたんです。私たちはリンダは本物のヒーラーだと確信しました。




So many people had told me that Sedona was so magical, but to be honest I was a little skeptical.
However, now I know why this magnificent place has been loved and worshipped by so many. There is definitely energy here, and there is no doubt about it. It's our first day in Sedona, and what a beginning of a wonderful journey.

沢山の友人たちから、セドナはマジカルだと言われて来ましたが、実はちょっと疑っていた部分もあったんです。でも、ここに実際に来て、なぜこの場所が長い間、皆から崇拝され愛されて来たかが分かりました。すごいエナジーがあることは間違い無し。今日は私たちのセドナでの初日。なんて素晴らしい旅の始まりでしょう!

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.