Friday, May 13, 2011

Fresh goodies in SoCal 太陽の恵み


My friend gave me those fresh guavas from her garden. The heavenly aroma is intense, and it brings me back to my days in Hawaii. Once I drank so much guava juice there, and gained so much weight! (the guava juice contained so much added sugar...) Those guavas from her garden were naturally sweet. I was told to put some rock salt and black pepper, so I tried it, and it was good!

友人がお庭で採れたグアヴァを持って来てくれました。この楽園のようなアロマは強烈で、私のハワイでの日々の思い出を運んでくれます。いつかハワイでグアヴァジュースを飲み過ぎて一気に太ったことがありました。(あのジュースにはかなり砂糖が入っていた、、)いただいたグアヴァは自然に甘かったです。ロックソルトと黒胡椒をふって食べると美味しいと言われたので、トライしてみたら、うん美味しかった!



These are white guavas. I had never seen the white ones before! They taste the same as the red ones.

こちらもいただいたホワイトグアヴァ。白いのは初めてみました。



My friend also gave me some beautiful fresh Swiss chard, too. They were so big and long that they were longer than my arms! (and I have long arms.) I sauteed them with olive oil and garlic.
They tasted so fresh - it was unbelievable! Right now I am growing my own herbs, such as rosemary, basil, parsley... my dream is to grow my own vegetables. It will happen one day soon :)

友人は、この美しい赤いスイスチャードもくれました。大きくて長くて、私の腕より長いんです!(私の腕はかなり長い、、)オリーブオイルとガーリックでソテーしていただいたら美味しかった。新鮮でビックリでした!今私は、ローズマリー、バジル、パセリなどを育てていますが、いつかお庭で野菜も育てたいと思います。そう、そのうちきっと、、。

No comments:

Post a Comment

Copyright©Rima Fujita 2009 All rights reserved.